خانه / اخبار داروسازی / مصرف مسکن های کدئین دار ممکن است باعث بروز واکنش های جدی شود.

مصرف مسکن های کدئین دار ممکن است باعث بروز واکنش های جدی شود.

مصرف مسکن های کدئین دار ممکن است باعث بروز واکنش های جدی شود.
کدئین ها مسکن های معمولی هستند که چنانچه بدن به این داروها پاسخ مناسب ندهد نه تنها بی تاثیر هستند بلکه باعث بروز واکنش های جدی می شوند.

 به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از  هلث دیلی ، کبد با استفاده از نوعی آنزیم، کدوئین را تبدیل به مورفین کرده و در بیشتر افراد باعث تسکین درد می شود ولی در برخی به دلیل تغییرات ژنتیکی مقدار این آنزیم کم یا زیاد شده و نتایج کمتر از حد مطلوب به جا می گذارد.
در کبد افرادی که آنزیم بیش از حد تولید می شود، کودئین بیشتری تبدیل به مورفین شده و تسکین بیش از حد ایجاد می کند که باعث بروز یبوست و عوارض جانبی دیگر می شود.
این وضعیت تنها در چهار درصد سفید پوستان آمریکای شمالی بروز می کند و به میزان 10 درصد در مردم یونان و پرتغال، 20 درصد در عربستان و 30 درصد در اتیوپی رخ می دهد، ولی در برخی از افراد آنزیم کمی تولید شده و کم تر باعث تسکین درد می شود که این وضعیت 10 درصد در سفید پوستان اتفاق می افتد.

به گفته محققان گروه تحقیقاتی بهداشت عمومی شهروندان آمریکا، افراد با مصرف مسکن ها می توانند مراقب علائمی که در آن ها بروز می کند، باشند به عنوان مثال هنگامی که تسکین شدید رخ می دهد علائمی چون تسکین درد، کاهش تنفس و اثرات معده ای بروز می کند.

همچنین بررسی کنید

کدام موادغذایی و دارو‌ها باعث کم آبی بدن می‌شوند؟

در فصول سرد بدن کمتر دچار احساس تشنگی می‌شود که این موضوع باعث کم آبی …

دورهمی شب یلدا و تشدید پیک زمستانه کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دورهمی شب یلدا می‌تواند پیک زمستانه کرونا را جلو …