مصرف عصاره چای به مدت ۱۲ هفته ، کلسترول بد (LDL) را ۱۶درصد کاهش می دهد

Pezeshk.us-1

آیا مصرف چای باعث کاهش کلسترول می گردد؟

از زمانهای قدیم گفته می شد که چای به کاهش کلسترول کمک می کند و اکنون تحقیقات جدید ثابت می کند که این فرضیه درست است . البته شما با نوشیدن یک یا دو فنجان چای اضافه در روز سودی نخواهید برد .
مطالعات نشان می دهد که افراد دارای کلسترول نسبتاً بالا که از مکمل های حاوی عصاره چای سبز وسیاه برای دوازده هفته استفاده می کنند بطور متوسط ۱۶ درصد کاهش کلسترول LDL خواهند داشت .

 ( کلسترول LDL نوعی از کلسترول در خون است که باعث ایجاد پلاک های داخل شریانی می شود ) .
این میزان کاهش به اندازه تأثیر داروهای استاتین نیست ولی با بسیاری از درمانهای غیراستاتینی قابل مقایسه است .

مطالعات اولیه با عصاره چای سبز تأثیری در کاهش سطح کلسترول نداشت . ممکن است افزودن عصاره چای سیاه باعث تفاوت در نتیجه آزمایش قبلی شده باشد .
خصوصیات محافظتی:
چای غنی از پلی فنل است که به نظر می رسد دارای خواص ضد سرطان ، ضد باکتری ، ضد ویروس و آنتی اکسیدان باشد . چای سبز دارای پلی فنل کاتچین است .

چای سیاه که در حقیقت چای سبز تخمیر شده است دارای رنگدانه های پلی فنل بنام تیافلاوین است که در طی روند تخمیر تولید می شوند .
هر کپسول ۳۷۵ میلی گرمی از ترکیب عصاره ها که در مطالعه مورد استفاده قرار گرفت دارای مقدار تیافلاوین و کاتچین معادل ۳۵ فنجان چای سیاه یا ۷ فنجان چای سبز بود .
مطالعه ای بر روی ۲۴۰ مرد و زن چینی با کلسترول نسبتاً بالا که قبلاً تحت رژیم های با چربی کم بوند انجام شد ، نیمی از این افراد عصاره چای را برای ۱۲ هفته مصرف کردند و به نیمی دیگر دارونما داده شد ، در گروهی که از چای استفاده می کردند ۱۶ درصد کاهش کلسترول LDL دیده شد .
این یافته ها باید در مطالعات بزرگتر اثبات شود ولی برای قرنها فکر می شد که چای خواص طبی دارد و این مطالعه ارزش درمانی واضح چای را نشان داد .

اثرات دیگر چای:
دلایل بالینی رو به افزایشی وجود دارند که نوشیدن مقادیر متوسط چای می تواند قلب را محافظت کند.
در یک مطالعه نتیجه گیری شده است که نوشیدن ،‌ ۴فنجان چای سیاه در روز می تواند عملکرد مختل عروق خونی را که منجر به حمله های قلبی می شود بهبودی دهد .
نوشیدن چای به مصرف عصاره چای ترجیح دارد ،‌ زیرا هنوز مطالعات در مراحل اولیه می باشند .
نوشیدن چای عمل لذت بخشی است و شما می توانید در طول روز چند فنجان چای بنوشید .

خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :

آشنایی با عفونت گردن رحم

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ( در قالب طرح پزشک خانواده ) به پزشک عمومی نیاز دارد

آشنایی با سرطان سینه و چگونگی تشخیص آن

پنجم شهریورماه سالروز تولد ابوبکر محمد زکریای رازی است ( به بهانه روز داروساز )

اروپاییان ۲۹ هزار سال قبل از میلاد مسیح کباب ماموت می خورده اند

آلوده شدن با میکروبهای بیماری‌زا در کودکی مانع از بروز بیماریها در دوران بزرگسالی می شود

خرچنگ ها و ماهی هایی که زنده زنده در روغن سرخ می شوند هم درد را احساس می کنند

بررسی علل بروز و شیوع سرطان سینه در مردان

نور افشانی با لیزر در کنسرت موسیقی ، جوانان را نابینا کرد

جوانانی که دارای اندامی متناسب هستند، ضریب هوشی بالاتری دارند

دستورالمل جدید دولت استرالیا می گوید :پزشکان با نوشیدن شش فنجان قهوه هشیاری خود را هنگام شیفت‌های طولانی حفظ کنند

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد : آمار مبتلا به وبا در عراق به ۱۶۲ نفر رسیده و این تعداد کماکان روبه افزایش است

مصرف بیش از حد گوشت‌‌ قرمز خطر مرگ ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی را افزایش می دهد

یک شهروند اسرائیل با شک به آنفلوآنزای خوکی در بیمارستان بستری شد

وزیر بهداشت ایران: طرح پزشک خانواده متوقف نخواهد شد



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ شنبه, ۶ مهر, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار علمی پزشکی, اخبار گیاهان دارویی, بهداشت عمومي نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: آشنایی با حلقه مهبلی یا واژینال رینگ (Vaginal Ring) »
مطلب بعدی: بحران شیر‌خشک‌ در کشورچین ، ناشی از تقلب در تولید است نه آلودگی اتفاقی »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image