شکلات تیره می تواند خطر بیماری‌های قلبی با منشاء التهابی را کاهش دهد

Pezeshk.us-2

برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی هر روز شکلات بخورید.

خوردن یک تکه کوچک شکلات در روز شما را از بیماری های قلبی در امان می‌دارد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، مطالعات محققان ایتالیایی نشان می‌دهد؛ شکلات تیره رنگ می تواند در کاهش التهاباتی که به بیماری‌های قلبی عروقی منجر می‌شوند موثر باشد.

این محققان، ۴ هزار و ۸۴۹ فرد سالم را بدون عوامل خطر بیماریهای قلبی مانند کلسترول و فشار خون بالا مورد بررسی قرار دادند؛ این افراد در مورد میزان شکلات رژیم غذایی شان مورد سوال قرار گرفتند.

طبق نتایج این مطالعه که در نشریه تغذیه (journal of Nutrition) چاپ شد، مصرف روزانه ۷/۶ گرم شکلات کافی است و مصرف شیر شکلات موثر نیست.

التهاب مزمن می‌تواند به بیماری قلبی منجر شود، بنابراین کنترل التهاب از مهمترین بخش‌های درمان محسوب می شود.

محققان معتقدند؛ افرادی که میزان نوعی پروتئین به نام CRP در خونشان پایین‌تر است کمتر به التهاب دچار می‌شوند و کسانی که به طور مداوم مقدار کمی شکلات می خورند نسبت به سایرین مقدار کمتری CRP دارند.

گفتنی است، این نتایج با در نظر گرفتن سایر عوامل موثر نیز تکرار شد.



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ سه شنبه, ۲۳ مهر, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار علمی پزشکی, اخبار گیاهان دارویی, بهداشت عمومي, بيماريهاي غير واگير شايع نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: لکه بینی زنان باردار »
مطلب بعدی: استفاده بیش از حد از تلفن های همراه ( موبایل ) ، موجب عقیمی می گردد »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image