ایرانیان می گویند در آستانه دستیابی به دو دانش در زمینه”ژن درمانی” قرار گرفته اند

Pezeshk.us-2

دانشمندان ایران در آستانه دستیابی به دو دانش “ژن درمانی” قرار گرفتند .

مسوول رشته ژنتیک وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ایران گفت: دانشمندان ایرانی دردانشگاه تهران در آستانه دستیابی به دو دانش در زمینه”ژن درمانی” قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایرنا ، دکتر”محمدرضا نوری دلویی ” در سفر به دانشگاه شهرکرد افزود: این دو دانش در زمینه درمان طاسی و ریزش موی سر و دانش ژن درمانی در خصوص روانشناختی و ژنتیک محیط است.
وی،از ارایه اطلاعات بیشتر در این زمینه خودداری کرد و گفت:نتایج این دو تحقیق در زمینه ژن درمانی و مهندسی ژنتیک تا یک ونیم سال آینده اعلام خواهد شد.
مسوول برد ژنتیک وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی گفت:علم ژنتیک ایران در ۳۰ ساله اخیر رشد کرده است اما امکان رشد بیش از این نیز وجود دارد.
نوری دلویی اظهار داشت: اگر در یک برنامه چندساله حمایت همه جانبه صورت بگیرد ایران توانایی فتح بسیاری از قله های علم ژنتیک جهان را دارد و این منوط به سرمایه گذاری همه جانبه بدور از برخوردهای سیاسی است.
به گفته وی، ایران در علم ژنتیک و تعداد دانشجو و محقق توانمند کاستی ندارد و تنها نیاز به توزیع عادلانه منابع مالی و امکانات دارد.
به گزارش ایرنا،با حضور این محقق ژنتیک همایش علمی تخصصی”ژنتیک در هزاره سوم”از سوی انجمن علمی گروه ژنتیک دانشگاه شهرکرد در تالار فارابی دانشکده علوم روز شنبه برگزار شد

خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :

مصرف کمتر کره احتمال نیاز به جراحی قلب را کاهش خواهد داد

مصرف چند عدد گردو پس از هر وعده غذایی موجب می‌شود چربی موجود در غذا بر رگ‌ها تاثیر منفی نداشته باشد.

خیلی از غذاهایی که به عنوان غذای نوزادان و کودکان عرضه می شود ، میزان قند و چربی اشباع شده آنها ازبیسکویت های شکلاتی ، چیزبرگر و هله هوله بدتر است

استئوپوروز (پوکی استخوان) را جدی بگیرید

عوامل پوکی استخوان و پیشگیری از آن

مصرف سرانه آبزیان در ایران، حدود شش کیلوگرم در سال است.

نوشیدن زیاد چای به دلیل داشتن فلورین ، می تواند موجب تضعیف استخوانها می شود

امگا - ۳ موجود در گردو از بروز حمله قلبی جلوگیری می‌کند ***گردو علاوه بر اینکه یک میوه خوشمزه است مزایای فراوانی برای سلامتی دارد که یکی از مهمترین آنها وجود چربی امگا - ‌٣ در گردو است. ۱۱/۸/۸۴

خبرگزاری فرانسه :چاقی مفرط در آمریکا، سالانه ‪ ۹۰‬میلیارد دلار به بخش بهداشت زیان می رساند

زنان می‌توانند به استحکام و حفظ سلامت استخوانهای خود کمک بسیاری کنند

نوشیدن دو فنجان چای سیاه در روز خطر زوال عقل را تا ۵۵ درصد کاهش می دهد

مصرف دوز بیشتر مکمل‌های کلسیم از مقدار سرب موجود در خون زنان به هنگام بارداری می‌کاهد

سوء تغذیه و مشکلات روانی از عوامل تولدومرگ نوزادان نارس است.

نخوردن غذا و گرسنه ماندن قبل از یک پرواز طولانی با هواپیما به جلوگیری از برهم خوردن ساعت بیولوژیکی بدن کمک می‌کند.

ایسنا : تخم مرغ‌های غنی شده با ریزمغذی‌ها



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ چهارشنبه, ۲۲ آبان, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار دانشگاه ها, اخبار علمی پزشکی, اخبار علوم پايه, اخبار ژنتیک, بهداشت عمومي نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: اگر دوره طرح پرستاران نباشد به حجم بیکاران کشور ایران اضافه می شود »
مطلب بعدی: سیگاری های چاق با بیشترین خطر مرگ زودهنگام روبرو هستند »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image