قرص های ویتامین C و ویتامین D ، موجب پیشگیری از بروز بیماری قلبی در مردان نمی شوند

Pezeshk.us-1

قرص های ویتامین از بروز بیماری قلبی پیشگیری نمی کنند .

یکی از بزرگترین و طولانی ترین مطالعاتی که تاکنون بر روی مکمل ها انجام شده است، نشان می دهد قرص های ویتامین “سی” و ویتامین “یی” که مصرف بسیار گسترده ای دارند، موجب پیشگیری از بروز بیماری قلبی در مردان نمی شوند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، دستکم در یک تحقیق که پیشتر انجام شده بود، مشاهده گردید ویتامین یی خطر بروز سکته های مغزی خونریزی دهنده را افزایش می دهد.
“باربارا هوارد” دانشمند علوم تغذیه در “موسسه تحقیقات مداستار هیاتسویل” گفت: علاوه بر تردید درمورد مفید بودن قرص های ویتامین، نسبت به ضرر بالقوه آنها نیز نگران هستیم.
نتایج این مطالعه در نشریه اینترنتی “مجله انجمن پزشکی آمریکا” منتشر شده است.
باوجود مدارک روز افزونی که نشان می دهد آنتی اکسیدان ها از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری نمی کنند و حتی می توانند مضر نیز باشند، حدود ۱۲ درصد از آمریکایی ها مکمل های ویتامین “سی” و “یی” مصرف می کنند.
یک تحقیق قبلی نیز نشان می داد، میزان بروز سکته های مغزی خونریزی دهنده در مردان سیگاری که ویتامین یی مصرف می کنند در حد بالایی است و برای سلامت قلب سایر افراد نیز مفید نیست.
در رابطه با ویتامین سی، برخی تحقیقات نشان می دهد این مکمل می تواند به ابتلا به سرطان و نه مبارزه با آن کمک کند. مطالعه ای که در گذشته بر روی زنانی که در معرض خطر بیماریهای قلبی قرار دارند انجام شد، نشان می داد مصرف ویتامین سی از بروز حملات قلبی پیشگیری نمی کند.
مطالعه جدید بر روی ۱۴ هزار و ۶۴۱ پزشک مرد ۵۰ سال به بالا انجام شد که ۵ درصد آنها در ابتدای این مطالعه در سال ۱۹۹۷ بیماری قلبی داشتند.
این افراد در چهار گروه قرار گرفتند و به آنها ویتامین یی، ویتامین سی یا هر دو و یا دارونما داده شد.
پس از گذشت هشت سال، هیچ تفاوتی میان میزان حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر مرگ و میرهای مرتبط با قلب در میان این گروه ها دیده نشد.
با این وجود ۳۹ مرد که ویتامین یی مصرف می کردند به سکته های مغزی خونریزی دهنده مبتلا شدند، در حالی که در گروه های دیگر تنها ۲۳ نفر دچار این نوع سکته شدند. خطر بروز سکته در مردانی که ویتامین یی مصرف می کردند ۷۴ درصد بیشتر بود.
همچنین مطالعه دیگری نیز نشان داد که مصرف ویتامین های “ب-۱۲″ و (فولیک اسید) نیز از ابتلا به بیماری قلبی پیشگیری نمی کنند.
این مطالعه بر روی بیش از ۱۲ هزار تن که از حملات قلبی، جان سالم بدر برده بودند، به ریاست دکتر “جین آرمیتاج” از دانشگاه آکسفورد در انگلیس انجام شد



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ شنبه, ۲۵ آبان, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار داروسازی, اخبار علمی پزشکی, اخبار عمومی, بهداشت عمومي, دوپینگ،بدنسازی،مکمل درتغذیه نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: بررسی وضعیت سلامت روان در کشور ایران »
مطلب بعدی: زنان با توجه به افزایش مرگ و میرهای ناشی از سکته ، باید نظارت بر فشار خون خود را جدی بگیرند »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image