مصرف مواد معدنی در کاهش خطر بروز سرطان روده بزرگ موثر است

Pezeshk.us-1

پژوهشگران اعلام کردند: مصرف مواد معدنی در کاهش خطر بروز سرطان روده بزرگ موثر است.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از مجله اطلاعات پزشکی ، استفاده از مکمل‌های کلسیم در صورتی که بدن با کمبود نسبت کلسیم به منیزیم مواجه باشد، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

دکتر کی دای، پژوهشگر دانشگاه واندربیلت در «ناش ویل» تاکید کرد: مصرف منیزیم به میزان کافی نیز خطر بروز سرطان روده بزرگ – راست روده را تخفیف می‌دهد.

مکمل کلسیم نیز همین تاثیر را دارد اما باید توجه داشت که مصرف بیش از حد کلسیم همزمان مانع از جذب منیزیم در بدن می‌شود.

به این ترتیب می‌توان با مراجعه به متخصص از دوز مناسب و قابل مصرف این مکمل‌ها در پیشگیری از سرطان مطلع شد.

همچنین در بیمارانی که سابقه ابتلا به این سرطان را داشته و درمان شده‌اند مصرف میزان کافی از این مواد معدنی احتمال بازگشت بیماری را تا ۳۲ درصد کاهش می‌دهد



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ چهارشنبه, ۲۷ آذر, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار علمی پزشکی, بهداشت عمومي, دوپینگ،بدنسازی،مکمل درتغذیه نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: هر چه در دوران جوانی درگیری های ذهنی و مغزی فرد کمتر باشد، در دوران پیری ، هوش و حواس فرد بهتر است »
مطلب بعدی: ” مرگ پرنده ” جاودانگی عشق به هم نوع و همسر است »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image