مصرف اسیدهای چرب امگا-۳ ، میتواند خطر بروز اختلالات روانی را در نوزادان کاهش دهد

مصرف امگا- ۳ در دوران نوزادی برای سلامت روان مفید است.
گروهی از پژوهشگران استرالیایی ادعا کردهاند که خوراندن دوز مشخصی از اسیدهای چرب امگا-۳ به نوزادان میتواند خطر بروز اختلالات روانی را در آنها کاهش دهد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این پژوهشگران میگویند که ثابت کردهاند: اگر به نوزادانی که پیش از موعد متولد شدهاند دوزی از اسید چرب امگا -۳ موسوم به DHA داده شود، احتمال بروز مشکلات و اختلالات روانی در سنین بالاتر در کودک کاهش پیدا میکند.
در این پژوهش، گروهی از متخصصان دانشگاه آدلاید در استرالیا روی ۶۵۰ نوزاد بررسی کردند. این مطالعات هم چنین طی یک دوره شش ساله صورت گرفته است.
این متخصصان تاکید کردهاند که تغذیه نوزادان زودرس با اسید چرب DHA احتمال تاخیر در رشد روانی کودک را بین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش میدهد.
آنها میگویند: میتوان از طریق شیر مادر در مادرانی که از کپسولهای روغن ماهی مصرف میکنند و یا افزودن این اسید چرب به غذای مکمل نوزادان، DHA اضافی را به بدن نوزاد رساند.
باب گینسبون، پژوهشگر دانشگاه آدلاید در این باره خاطرنشان ساخت: تاثیر مصرف DHA بیشتر روی نوزادان زودرس نتایج قابل توجه و امیدوار کنندهای داشته است.
وی تصریح کرد: این راه کار باید به یک روش درمانی استاندارد در سراسر جهان تبدیل شود. من میدانم که دستیاران ما در سطح بین المللی بسیار مشتاق هستند که از این راه کار استفاده کنند و تلاش میکنند که این تغییرات را در واحدهای درمانی نوزادان اعمال نمایند
خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :
بهداشت روان و مهارتهای مقابله با استرس ، اضطراب ، خشم --قسمت سوم --(مرجع کامل اطلاعات )
بیماری وسواس ( از ابتلا تا درمان )
سندرم روده تحریک پذیر (IBS) یک اختلال شایع گوارشی است
پاسخ به سوالات رایج در رابطه با دیابت و انواع آن
بزرگ شدن پروستات در مردان ( مرجع کامل اطلاعات )
آشنایی علائم تومور مثانه و درمان آن
بررسی مشکلات جنسی مردان و زنان
بررسی حساسیت به لاکتوز در کودکان
کودکان خجالتی و کمرو ، چه کودکانی هستند و چگونه می توان به آنان کمک کرد.
نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.
اطلاعات این نوشته
این مطلب در تاریخ دوشنبه, ۳۰ دی, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار علمی پزشکی, اخبار مامایی, بهداشت عمومي, دوپینگ،بدنسازی،مکمل درتغذیه نوشته شده است .شما ميتوانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.
مطلب قبلی: هیات مدیره اتحادیه کارکنان بیمارستانها و مراکز درمانی استان اصفهان تشکیل گردید »
مطلب بعدی: غذا خوردن ، علایمی مانند درد معده، نفخ و حالت تهوع را تشدید میکند »
بیشتر بخوانید
مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:-
آخرین مطالب:
- علل گزگز و یا سوزنسوزن شدن دست و پاها چیست ؟
- استفاده از طب سوزنی کمر درد مزمن در ناحیه تحتانی کمر را تسکین دهند
- ” هلیکوباکتر پیلوری ” میتواند سیستم ایمنی بدن را در برابر میکروب سل مقاوم کند
- ” ژن درمانی ” به منظور بهبود فعالیتهای فیزیکی بدن ورزشکاران می تواند موجب مرگ شود
- شروع روز با یک وعده غذای کامل و اتمام آن با شامی سبک ، به کاهش وزن کمک می کند
- استاندارد نبودن و نامناسب بودن صندلی دوچرخه نعوظ طبیعی را مختل میکند
- رابطه مستقیمی بین آفتکشها و بروز برخی سرطانها در میان کشاورزان وجود دارد
- به زودی “باغ های فضایی” در ایستگاه های فضایی ایجاد خواهد شد
- بازوی قطع شده یک جوان کشاورز در شیراز پیوند زده شد
- تصاویر MRI به تفکیک مرگ مغزی از کما کمک کرد
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :

/img/logo.jpg)



