مصرف مقادیر کافی ویتامین D در پیشگیری از بروز بیماری دیابت موثر است

Pezeshk.us-2

مصرف مکمل‌های ویتامین D در پیشگیری و کنترل دیابت موثر است
مطالعات نشان می‌دهد: مصرف مقادیر کافی ویتامین D در پیشگیری از بروز بیماری دیابت موثر است.

بر اساس این مطالعات هم چنین علائم و مشکلات ناشی از بیماری دیابت در افراد مبتلا با مصرف این ویتامین کاهش پیدا می‌کند. این پژوهش یک بازبینی علمی است که از سوی محققان دانشکده پرستاری شیکاگو مارسلا نیهوف در دانشگاه لویولا صورت گرفته و در نشریه «مربی دیابت» به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  ،  دکتر سوپنکوفر، دستیار این پژوهش و استاد دانشگاه لویولا در این باره خاطرنشان کرد: ویتامین D مزایای فراوانی برای حفظ سلامت انسان و هم چنین در موارد خاص پیشگیری یا مقابله با برخی از بیماریهای مزمن دارد. این مقاله در واقع تاکید بیشتر بر نقش این ماده مغذی در پیشگیری یا کنترل عدم تحمل گلوکز و در نتیجه کنترل دیابت دارد.

نویسندگان این مقاله تحقیقاتی آشکار ساختند که در یکی از پژوهشهای بازبینی شده اطلاعات مربوط به ۳۰۰۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع اول مورد ارزیابی قرار گرفته و دریافته‌اند که در صورت مصرف مکمل‌های ویتامین D علائم و خطر بیماری در افراد فوق کاهش می‌یابد.

آنها همچنین تاکید کردند که مطالعات نظارتی روی بیماران مبتلا به دیابت نوع دوم نیز نشان داد که استفاه از این مکمل در کنترل دیابت و جلوگیری از پیشرفت آن نقش مهمی ایفا می‌کند.

از سوی دیگر دکتر جوآن کوبا، استادیار بالینی دیابت در دانشگاه لویولا در این رابطه اظهار داشت: کنترل کمبود ویتامین D می‌تواند روشی ساده و کم هزینه برای بهبود کنترل قند خون و جلوگیری از بروز مشکلات و ناراحتی‌های جدی ناشی از دیابت باشد.

این محققان تاکید کردند که رژیم غذایی به تنهایی نمی‌تواند برای تامین ویتامین D بدن کافی باشد و بنابراین باید از مکمل‌ها نیز استفاده کرد.



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image