ممکن است مصرف مکمل های حاوی ویتامین‌ برای زنان مسن مفید نباشد

Pezeshk.us-2

پژوهشگران تغذیه در مرکز تحقیق سرطان فرید هاتچینسون می گویند :  مصرف مولتی ویتامین‌ها برای زنان سالمند بی تاثیر است .

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از آسیوشیتدپرس ، ‌این پژوهش توسط مرکز تحقیق سرطان فرید هاتچینسون در ستیل آمریکا بر  روی ۱۶۰ هزار زن یائسه صورت گرفته و معلوم شد که مولتی ویتامین‌ها در کاهش خطر ابتلا به بیماریها و یا کاهش خطر مرگ و میر در زنان سالمند و میانسال تاثیری ندارند.

این پژوهش به عنوان بخشی از آزمایشات کلینیکی برنامه سلامت زنان و پژوهش نظارتی برنامه سلامت زنان انجام گرفته و طی آن ۱۶۱ هزار و ۸۰۸ زن یائسه با متوسط سنی ۵۰ تا ۷۹ سال تحت آزمایش قرار گرفته‌اند.

به گفته متخصصان؛ از بین این گروه ۵/۴۱ درصد طی این پژوهش ۱۵ ساله از مولتی ویتامین‌ها استفاده می‌کرده‌اند. ا

ین محققان با انتشار نتایج مطالعات خود در مجله «آرشیو طب داخلی» خاطرنشان کردند که در بررسی‌هایشان هیچ رابطه‌ای بین مصرف مولتی ویتامین‌ها و نرخ ابتلا به انواع سرطان‌ها شامل سرطان سینه، روده – راست روده، رحم،‌ کلیه، مثانه، معده، تمخدان و سرطان ریه مشاهده و کشف نشد. ماریان نئوهوسر، که سرپرستی این پژوهش را برعهده داشته است . 

به همراه دستیاران خود از کالج پزشکی آلبرت انیشتن در دانشگاه میشیوا اطلاعات مربوط به مصرف مولتی ویتامین‌ را در زنانی که در طول تحقیق به کلینیک مراجعه می‌کردند، جمع آوری کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

پرسنل کلینیک دریافتند که ۳۵ درصد از این شرکت کنندگان مولتی ویتامین همراه با املاح معدنی مصرف می‌کردند. ۵/۳ درصد فقط مولتی ویتامین و ۳/۲ درصد زیاد مولتی ویتامین استفاده می‌کردند. ا

ین محققان در پایان بررسی‌هایشان در بیانیه‌ای اعلام کردند: بر اساس مطالعات ما اگر کسی یک رژیم غذایی مناسب و کافی داشته باشد دیگر هیچ دلیلی برای مصرف مولتی ویتامین‌ها وجود ندارد و در واقع مصرف این مکمل‌ها بی تاثیر خواهد بود.



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ سه شنبه, ۲۰ اسفند, ۱۳۸۷ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار علمی پزشکی, بهداشت عمومي, دوپینگ،بدنسازی،مکمل درتغذیه, سلامت سالمندان, مقالات و تحقیقات پزشکی نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: چگونه در هنگام مطالعه با حواس پرتی مقابله کنیم »
مطلب بعدی: اینترنت ، حداقل برای افراد میانسال و مسن تر، به تقویت قوای مغز کمک می کند »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image