رژیم غذایی گیاهی (گیاهخواری) موجب تضعیف تدریجی استخوانها می شود

Pezeshk.us-1

گیاه خواری موجب تضعیف استخوانها می شود

دانشمندان دریافته اند رژیم غذایی گیاهی (گیاهخواری) موجب تضعیف تدریجی استخوانهای افراد گیاه خوار می شود.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ایندیا تایم ،  محققان استرالیایی و ویتنامی ارتباط بین تراکم استخوان و رژیم غذایی را در بین بیش از دو هزار و ۷۰۰ نفر بررسی کرده و دریافتند تراکم استخوان گیاه خواران پنج درصد کمتر از تراکم استخوان افراد گوشتخوار است.

این پژوهشگران می گویند این مساله در بین گیاه خوارانی که تمامی فراورده های حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند محسوس تر و استخوانهای آنها شش درصد ضعیف تر است.

این در حالی است که تفاوت چندانی در تراکم استخوان افراد گوشتخوار و افرادی که در کنار گیاه خواری از محصولاتی مانند تخم مرغ و لبنیات نیز استفاده می کنند، مشاهده نمی شود.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که رژیم غذایی گیاهی بویژه گیاهخواری صرف، با کاهش مواد معدنی در استخوانها مرتبط است.

نتایج این تحقیقات در نشریه آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شده است.



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ سه شنبه, ۱۶ تیر, ۱۳۸۸ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار علمی پزشکی, بهداشت عمومي, مقالات و تحقیقات پزشکی نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: آنزیم Jmjd6 ، بطور مستقیم در فرایند بریدن و چسبانده “cut and pasted” جهت تولید پروتئین های خاص دخالت دارد »
مطلب بعدی: خواص دارویی گیاه سیــــر »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image