مصرف مداوم مکمل های اسید فولیک و ویتامین ب ۱۲ خطر مرگ ناشی از سرطان را افزایش می دهد

مصرف مکمل های اسیدفولیک خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
محققان با توجه به نتایج چند تحقیق جدید اعلام کردند: بیماران قلبی که مکمل های اسید فولیک و ویتامین ب ۱۲ مصرف می کنند، بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از سرطان قرار دارند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از رویترز ، این تحقیق بر روی بیماران قلبی در نروژ انجام شده است. در این کشور برخلاف بسیاری از کشورها ، غنی سازی مواد غذایی با اسید فولیک انجام نمی شود.
این گروه از محققان دریافتند که میزان ابتلا به سرطان ریه در افرادی که این مکمل ها را مصرف می کردند در مقایسه با کل جمعیت ۲۵ درصد بیشتر بود و در مجموع مرگ ناشی از سرطان و دلایل دیگر نیز در گروهی که این مکمل ها را مصرف می کردند، بالاتر بود.
محققان افزودند: مصرف اسید فولیک در یک دوره زمانی بیش از سه سال موجب تشکیل غدد سرطانی می شود. این نتایج فواید غنی سازی مواد غذایی با اسید فولیک را مورد تردید قرار می دهد.
دکتر “مارتا ابینگ” از “بیمارستان دانشگاهی هوکلند” در برگن واقع در نروژ و همکارانش در مجله “انجمن پزشکی آمریکا” نوشتند: لازم است نتایج این آزمایشها بر روی سایر جمعیت ها نیز تایید شود .
اسید فولیک به بدن کمک می کند که سلول های جدید سالم بسازد و مصرف کافی این ویتامین برای زنان باردار به منظور پیشگیری از بروز نقایص جدی مادرزادی در جنین نظیر “اسپینا بیفیدا” لازم و حیاتی است.
اسپینا بیفیدا ، ضایعه ای در ستون فقرات است که در نتیجه یکی نشدن کامل قوس های مهره ای در خط وسط ایجاد می شود.
به همین دلیل بسیاری از کشورها از جمله آمریکا آرد و غلات خود را با فولیک اسید غنی می کنند.
اما مطالعات اخیر به نگرانی ها نسبت به اینکه اسید فولیک خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد، دامن زده است.
از آنجا که در نروژ هیچ غذایی با اسید فولیک غنی نمی شود، مطالعه بر روی جمعیت این کشور شیوه خوبی برای آزمایش اثرات اسید فولیک در بروز سرطان است.
این مطالعه، اولین مطالعه ای نیست که نشان می دهد مصرف اسید فولیک خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
یک مطالعه که در ماه مارس انجام شد، نشان داد که مصرف مکمل های اسید فولیک خطر ابتلا به سرطان پروستات را بالا می برد.
همچنین مطالعه دیگری که در ماه آوریل انجام شد نشان داد که مصرف غذاهای غنی شده با اسید فولیک خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد.
این در حالی است که اثرات اسید فولیک در مطالعه بر روی حیوانات نتایج متناقضی به همراه داشته است. برخی از مطالعات نشان داده است که مصرف این مکمل ها در حیوانات از بافت طبیعی روده بزرگ محافظت می کند اما به رشد بافت غیرعادی کمک می کند.
همچنین نتایج تحقیقاتی دیگر نشان می دهد به دنبال غنیسازی مواد غذایی با اسید فولیک در آمریکا و کانادا موارد سرطان کولورکتال زیاد شده است.
اگرچه قبلا تصور میشد کمبود اسید فولیک در رژیم روزانه خطر سرطان کولون را بالا میبرد ولی یک تحقیق جدید حکایت از افزایش خطر سرطان کولون با مقادیر بالای اسید فولیک دارد. بهنظر میرسد که در این مورد اسیدفولیک مثل یک شمشیر دولبه باشد؛ برای بعضی افراد مفید واقع میشود و برای بعضی مضر است.
* آیا اسید فولیک برای بدن ضروری است و در صورت کمبود باید جبران شود؟
بله ، جایگزین اسید فولیک برای زنها و مردها در هر سنی ضروری است. کمبود اسید فولیک با تحریک پذیری ، پارانویا، و زوال حافظه در رابطه است . اسید فولیک به همراه ویتامین B12 و ویتامین C به هضم غذا و استفاده بدن از پروتئین و ساخت پروتئین در زمان لازم کمک می کند.
اسید فولیک برای ساخت گلبول های قرمز خون و DNA (که عمل کنترل وراثت را انجام می دهد و راهنمایی برای فعالیت های سلول ها می باشد.) این ویتامین عمل ساخت و نگه داری سلول ها را بر عهده دارد. این وظیفه در هنگام تقسیم سلولی و رشد بسیار مهم است،
پس مصرف آن برای زنان باردار و نوزادان ضروری است. اسید فولیک همچنین در رشد بافت ها کمک می کند و باعث درست عمل کردن سلول ها می شود. این ویتامین در زمانی که بدن احتیاج به غذا خوردن دارد، موجب افزایش اشتها می شود و به همین ترتیب اسیدهای هضم کننده غذا را می سازد.
مکمل(قرص) اسید فولیک در درمان بی نظمی های وابسته به کمبود اسید فولیک استفاده می شود. اسید فولیک و بیماری قلبی اگر غذاهای دارای اسید فولیک ( فولات) را مصرف کنید،
احتمال خطر بیماری قلبی را کم کرده اید. اسید فولیک مقدار اسید آمینه هموسیستئین را نیز کم می کند. انستیتوی سلامتی بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی را مشخص کرده است، نظیر: افزایش LDL (کلسترول بد)، افزایش فشار خون، کاهش HDL (کلسترول خوب)، چاقی و دیابت. در سال های اخیر یکی دیگر از عوامل خطر برای بیماری قلبی شناخته شد و آن افزایش هموسیستئین است. هموسیستئین، یک اسید آمینه می باشد که در خون وجود دارد و افزایش مقدار آن باعث سکته و بیماری قلبی می شود. افزایش هموسیستئین باعث تنگ و گشاد شدن دریچه قلب می شود. همچنین، باعث تخریب رگ قلب و منعقد شدن خون در قلب و سکته قلبی شود.
کمبود فولات، ویتامین B12 و ویتامین B6 مقدارهمموسیستئین خون را زیاد می کنند و به همین سبب بیماری قلبی را باعث می شوند. مصرف مکمل های فولات باعث کاهش مقدار هموسیستئین می شود و علاوه بر آن تنگ و گشاد شدن دریچه قلب را بهبود می دهد
میزان مصرف: ۴۰۰ میکروگرم مصرف روزانه اسید فولیک . فولیت ، اسید فولیکی که در مواد غذایی یافت می شود، به سختی جذب بدن میشود. بنابراین استفاده از این ویتامینها ضروری است .
خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :
آب میوه های حاوی شکر خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند
میزان اسیدهای چرب ترانس واسیدهای چرب اشباع در روغن های جامد و مایع کشور ایران همچنان یک معما است
بیماری پسوریازیس خطر ابتلا به بیماری دیابت را در زنان افزایش می دهد
ممکن است مصرف شاهدانه تاثیر منفی بر دی ان ای ( DNA ) انسان داشته باشد
" ژنهای خودکشی " ، راهی نو برای درمان تومورهای تخمدان
جوش های صورت را با انگشت و ناخن فشار ندهید
چهل و نهمین کنگره انجمن دندانپزشکی ایران از ۱۵ الی ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ برگزار خواهد شد
سازمان جهانی بهداشت ( WHO ) شمار قربانیان آنفلوانزانی نوع H۱N۱) A) را ۳ هزار و ۹۱۷ تن اعلام کرد
آنتی هیستامینها ، ضد حساسیت و آلرژی هستند
شدت بلای طبیعی و حوادث سال ۲۰۰۸ شدیدتر از سالهای گذشته بوده است
با مصرف ترکیبی از ویتامینها ومنیزیم میتوان از ضعف شنوایی پیشگیری کرد
نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.
اطلاعات این نوشته
این مطلب در تاریخ پنجشنبه, ۲۸ آبان, ۱۳۸۸ و در دسته بندی مطالب اخبار علمی پزشکی, مقالات و تحقیقات پزشکی نوشته شده است .شما ميتوانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.
مطلب قبلی: آخرین گزارش سازمان بهداشت جهانی در رابطه با آمار شمار مبتلایان و قربانیان آنفلوآنزای نوع A »
مطلب بعدی: جهش در ژنهای BST1 ، SNCA ، PARK16 ، LRRK2 ، SNCA و MAPT با ابتلا به پارکینسون در برخی افراد ارتباط دارد »
بیشتر بخوانید
مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:-
آخرین مطالب:
- علل گزگز و یا سوزنسوزن شدن دست و پاها چیست ؟
- استفاده از طب سوزنی کمر درد مزمن در ناحیه تحتانی کمر را تسکین دهند
- ” هلیکوباکتر پیلوری ” میتواند سیستم ایمنی بدن را در برابر میکروب سل مقاوم کند
- ” ژن درمانی ” به منظور بهبود فعالیتهای فیزیکی بدن ورزشکاران می تواند موجب مرگ شود
- شروع روز با یک وعده غذای کامل و اتمام آن با شامی سبک ، به کاهش وزن کمک می کند
- استاندارد نبودن و نامناسب بودن صندلی دوچرخه نعوظ طبیعی را مختل میکند
- رابطه مستقیمی بین آفتکشها و بروز برخی سرطانها در میان کشاورزان وجود دارد
- به زودی “باغ های فضایی” در ایستگاه های فضایی ایجاد خواهد شد
- بازوی قطع شده یک جوان کشاورز در شیراز پیوند زده شد
- تصاویر MRI به تفکیک مرگ مغزی از کما کمک کرد
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :

/img/logo.jpg)



