تاثیر مصرف قهوه در هنگام ناهار در کاهش خطر ابتلا به دیابت به مراتب بیش از زمان های دیگر است
اسفند ۱۸, ۱۳۸۸ توسط : admin موضوع : اخبار تغذیه, اخبار علمی پزشکی, اخبار گیاهان دارویی, ديابت, مشروح اخبار
بهتر است قهوه را با ناهار مصرف کنید .
پژوهشگران علوم پزشکی می گویند، برای بهره مندی از اثر سودمند قهوه در پیشگیری از ابتلا به دیابت ، این نوشیدنی را هنگام ناهار مصرف کنید.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، پژوهش های متعدد پیشتر نشان داده است، مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد . یک بررسی جدید که درباره بیش از ۶۵ هزار نفر در فرانسه انجام شده است رابطه زمان مصرف قهوه را با خطر ابتلا به دیابت ارزیابی کرده است.
براساس این بررسی ، تاثیر مصرف قهوه هنگام ناهار در کاهش خطر ابتلا به دیابت به مراتب بیش از زمانی است که این نوشیدنی در ساعات دیگر روز مصرف شود.
این پژوهش نشان می دهد ، مصرف قهوه هنگام ناهار ، خطر ابتلا به دیابت را حدود ۳۳ درصد کاهش می دهد.
همچنین نتایج تحقیقات دیگر در برزیل نیز تایید می کند نوشیدن دست کم یک فنجان قهوه همراه با صرف نهار، احتمال ابتلا به دیابت نوع دو را تا یک سوم کاهش می دهد.
نتایج این پژوهش پزشکی حاصل ۱۱ سال تحقیق پژوهشگران دانشگاه سائو پائولو در برزیل روی ۷۰ هزار زن است که در مجله تغذیه بالینی آمریکا منتشر شده است.
به گفته این پژوهشگران ، برای اینکه شاهد تاثیر نوشیدن قهوه در کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم، نباید آن را با شیر مخلوط کنیم.
بر اساس این پژوهش ، قهوه کافئین دار و بدون کافئین در پیشگیری از دیابت ، تاثیر یکسانی دارند.
خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :
آسم چیست ؟ ( تعریف ، علائم ، پیشگیری ، عوارض ، راهنمای خانواده ، داروها ، درمان )
آشنایی با سرطان رحم و راه های درمان آن
آشنایی با سندرم پای بیقرار ( restless legs syndroms )
آشنایی با نظام مراقبت بیماریهای غیر واگیر
آشنایی با زخم بستر و روشهای درمان آن
بررسی آلرژی کودکان به حیوانات خانگی
مروری بر علل درد مقعد و روش های درمان آن
آشنایی با آخرین اطلاعات در رابطه با بیمای آلزایمر ( زوال عقل )
Popularity: 12% [?]









