مجله “‪Journal of Sports Medicine‬ ‪ “British‬: نوشیدن یک لیوان آب گیلاس پس از ورزش موجب کاهش دردهای عضلانی می‌شود.

Pezeshk.us-2

نتایج یک مطالعه کوچک نشان می‌دهد نوشیدن یک لیوان آب گیلاس پس از ورزش موجب کاهش دردهای عضلانی می‌شود.

 محققان شماری از ترکیبات آنتی اکسیدان و ضد التهابی را در گیلاس ترش یافته‌اند، اما مطالعات در مورد تاثیر این میوه در کاهش بیماریهای التهابی نتایج متفاوتی به همراه داشته است.

مطالعه جدید نشان داد میزان علایم التهابی در خون زنان و مردانی که روزانه ‪ ۴۵‬گیلاس می‌خورند، کمتر است.

دکتر “دکلان ای.جی کونولی” از دانشگاه “ورمونت” و همکارانش در این مطالعه به بررسی تاثیر مصرف آب گیلاس قبل و بعد از تمرینات ورزشی در کاهش علایم آسیب‌های عضلانی پرداختند.

در این مطالعه برای مدت هشت روز به ‪ ۱۴‬دانشجوی پسر روزی دو بار ‪ ۳۷۳‬گرم مخلوطی از آب گیلاس تازه و آب سیب و یا دارونما داده شد.

در روز چهارم این افراد در چند دور تمرینات ورزشی آرنج شرکت کردند.

دو هفته بعد این افراد طی هشت روز قبل از شرکت در تمرینات ورزشی از یکی از این نوشیدنی‌ها استفاده کردند.

پس از تمرینات ورزشی، قدرت و درد عضلانی شرکت‌کنندگان اندازه‌گیری شد.

در مجموع محققان دریافتند افرادی که مخلوط آب گیلاس می‌نوشیدند پس از ورزش درد کمتری را تجربه کردند و نیروی عضلانی بیشتری را حفظ کردند.

همچنین افرادی که آب گیلاس نوشیده بودند قوای عضلانی آنها پس از ‪ ۹۶‬ساعت اندکی افزایش یافت.

درجه درد در بین دو گروه اندکی تفاوت داشت، اما میزان متوسط درد پس از مصرف آب گیلاس بطور قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر بود.

به گفته محققان مردان و زنان به ویژه کسانی که دردهای مزمن و آزار دهنده دارند می‌توانند آب گیلاس را در رژیم غذایی خود بگنجانند.

آب گیلاس بسیاری از خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدان را که در بسیاری از داروهای تجاری یافت می‌شود دارد با این تفاوت که از یک منبع طبیعی است.

مشروح این مطالعه را می‌توانید در مجله “‪Journal of Sports Medicine‬ ‪ “British‬بخوانید.



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ شنبه, ۱۷ تیر, ۱۳۸۵ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار گیاهان دارویی, بهداشت عمومي نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: رویترز :نوشیدن چای خطر ابتلا به سنگ صفرا و سرطان را به ویژه در میان زنان کاهش می‌دهد. »
مطلب بعدی: Blood markers for dementia risk »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image