رژیم غذایی “غربی” که در آن مصرف گوشت قرمز، نشاسته و قند بالاست، با افزایش سرطان سینه در بین زنان یائسه چینی ارتباط دارد.

محققان آمریکایی و چینی اعلام کردند، رژیم غذایی “غربی” که در آن مصرف گوشت قرمز، نشاسته و قند بالاست، با افزایش سرطان سینه در بین زنان یائسه چینی ارتباط دارد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از خبرگزاری فرانسه، محققان دادهها و مصاحبههایی را که در دهه ۱۹۹۰توسط دانشمندان دانشگاه واندربیلت در مرکز مطالعه سرطان سینه شانگهای انجام شده بود، بررسی کردند.
دانشمندان در تحقیق جدیدی به وجود ارتباط بین ابتلا به سرطان سینه و گرایش از رژیم غذایی غنی از سبزیجات، محصولات سویا و ماهیهای آب شیرین به رژیم غذایی باصطلاح “غربی” که شامل میزان بیشتری گوشت، ماهیهای آب شور، شیر، نان، شکلات و دسر است، پی بردند.
این تحقیق که در آن هزار و ۶۰۲بیمار مبتلا به سرطان سینه و یک گروه ناظر مورد بررسی قرار گرفتند، نشان داد رژیم غذایی سرشار از گوشت و شیرینی احتمال ابتلا به سرطان سینه (+ (ERرا که یکی از انواع رایج این سرطان است دو برابر میکند.
در چکیده این مطالعه آمده است: رژیم غذایی موسوم به “گوشت – قند” بطور چشمگیری با افزایش خطر سرطان سینه در بین زنان یائسه چاق مرتبط است.
“مریلین تسنگ” از مرکز سرطان “فاکس چیس” در فیلادلفیا در ایالات پنسیلوانیا آمریکا که همراه با موسسه سرطان شانگهای، دانشگاه هاروارد و دانشگاه واندربیلت این تحقیق را انجام داده است گفت: اطلاعات جمعآوری شده در شانگهای نگاه کاملا تازهای به آندسته از زنان چینی میاندازد که عادات غذایی غرب را در پیش گرفتهاند.
وی افزود: تحقیق ما این احتمال را مطرح میکند که رژیم غذای موسوم به “گوشتی- قندی” در تعامل با چاقی، خطر افزایش سرطان سینه را افزایش میدهد.
خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :
لوپوس ارتیماتوی دیسکوئید Discoid lupus
دیابت چیست و چگونه باید با آن مقابله است ؟
اسپوروتریکوز ( sporotrichosis )
مروری بر بیماری تب روماتیسمی
بررسی بیماری آرتروز و روشهای درمانی
بررسی علل یبوست و راه های درمان آن
نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.
اطلاعات این نوشته
این مطلب در تاریخ چهارشنبه, ۲۰ تیر, ۱۳۸۶ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار علوم پايه نوشته شده است .شما ميتوانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.
مطلب قبلی: مواد افزودنی یافت شده در یکسری از سوسیس و برگرها (موسوم به E128) ، میتواند به سرطان منجر شود. »
مطلب بعدی: نوجوانانی که به حد کافی میوه و ماهی مصرف نمیکنند بیشتر مستعد ابتلا به آسم، سرفه و خس خس سینه و ضعف در عملکرد ریه هستند. »
بیشتر بخوانید
مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:-
آخرین مطالب:
- علل گزگز و یا سوزنسوزن شدن دست و پاها چیست ؟
- استفاده از طب سوزنی کمر درد مزمن در ناحیه تحتانی کمر را تسکین دهند
- ” هلیکوباکتر پیلوری ” میتواند سیستم ایمنی بدن را در برابر میکروب سل مقاوم کند
- ” ژن درمانی ” به منظور بهبود فعالیتهای فیزیکی بدن ورزشکاران می تواند موجب مرگ شود
- شروع روز با یک وعده غذای کامل و اتمام آن با شامی سبک ، به کاهش وزن کمک می کند
- استاندارد نبودن و نامناسب بودن صندلی دوچرخه نعوظ طبیعی را مختل میکند
- رابطه مستقیمی بین آفتکشها و بروز برخی سرطانها در میان کشاورزان وجود دارد
- به زودی “باغ های فضایی” در ایستگاه های فضایی ایجاد خواهد شد
- بازوی قطع شده یک جوان کشاورز در شیراز پیوند زده شد
- تصاویر MRI به تفکیک مرگ مغزی از کما کمک کرد
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :

/img/logo.jpg)



