نوشیدن سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز ریسک ابتلا به سرطان روده در زنها را به نصف کاهش می دهد.

Pezeshk.us-2

براساس تحقیقاتی که نتایج آن اخیرا منتشر شد، نوشیدن سه فنجان یا بیشتر قهوه در روز ریسک ابتلا به سرطان روده در زنها را به نصف کاهش می دهد.

۸۴۵۶۴۴.jpg

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز  براساس این تحقیقات که در مجله “بین‌المللی سرطان” منتشر شده، نتایج این تحقیقات حاصل مطالعه “مرکز تحقیقات ملی سرطان” روی حدود ‪ ۹۶‬هزار مرد و زن است که سنی میان ‪ ۴۰‬تا ‪ ۶۹‬سال داشتند.

این تحقیقات که از سال ‪ ۱۹۹۰‬تا امروز جریان داشت، نشان می‌دهد، بدون در نظرگرفتن رژیم غذایی و میزان ورزش روزانه، نصف خانم‌هایی که سه فنجان و بیشتر قهوه در روز می‌نوشند در مقایسه با آنها که اصلا اهل قهوه خوردن نیستند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند.

این تحقیقات حاکی‌است که رابطه‌ای میان نوشیدن چای سبز و کم شدن خطر ابتلا به سرطان وجود ندارد.

به گفته یکی از اعضای تیم تحقیقات، هنوز مشخص نیست که قهوه با چه مکانیزمی از بروز سرطان جلوگیری می‌کند، اما کافیین موجود درقهوه می‌تواند روده را تحریک کند.



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ پنجشنبه, ۱۱ مرداد, ۱۳۸۶ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار گیاهان دارویی نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: توانایی ماهی دانیوی گورخری (‪ (zebrafish‬در باززایی شبکیه آسیب دیده چشم، سرنخ‌هایی در مورد احیای بینایی در انسان در اختیار دانشمندان قرار داده است »
مطلب بعدی: محققان می‌گویند شیر بز برای سلامت بدن از شیر گاو مفیدتر است. »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image