تغذیه با شیر مادر در نخستین ساعت پس از تولد، مانع از مرگ زودرس نوزادان می شود

Pezeshk.us-1

براساس مطالعات صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، در کشور غنا ، ۴۱ درصد نوزادانی که در ۲ تا ۲۸ روزگی جان خود را از دست دادند، در صورت تغذیه با شیر مادر در نخستین ساعت پس از تولد، زنده می ماندند

۷۸۵۴۶.jpg

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، براساس مطالعات یونیسف، بیش از نیمی از کودکان ایران قبل از رسیدن به سن چهار ماهگی از تغذیه انحصاری با شیر مادر محروم می شوند.
تغذیه انحصاری با شیر مادر تا ۶ ماهگی می تواند از مرگ یک میلیون و ۳۰۰ هزار کودک کم سن تر از ۵ سال جلوگیری کند.
هم اکنون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری یونیسف در زمینه تغذیه انحصاری با شیر مادر تا شش ماهگی و تغذیه نیمه انحصاری تا دو سالگی در ۱۲ منطقه از استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی با یکدیگر همکاری می کنند.
بالا بردن سطح آگاهی های مردم، آموزش، ترویج تغذیه با شیر مادر و ارتقای سلامت کودکان از اهداف این همکاری است



نظرتان را بنویسید (۰) یا ترک بک ارسال کنید.

اطلاعات این نوشته

این مطلب در تاریخ پنجشنبه, ۲۲ شهریور, ۱۳۸۶ و در دسته بندی مطالب اخبار تغذیه, اخبار مامایی, بهداشت عمومي نوشته شده است .

شما مي‌توانيد نظرات را با خروجی RSS دنبال کنید. می توانید نظرتان را بنویسید, یا ترک بک ارسال کنید.



مطلب قبلی: بسیاری از بیماری های بدن به نوعی با بیماری های دهان و دندان در ارتباط است »
مطلب بعدی: دانشمندان با یک شیوه جدید از قدرت التیام‌بخش طبیعی بدن برای درمان یک نقص شایع قلبی مرتبط با سکته و میگرن بهره می‌گیرند. »

بیشتر بخوانید

مطلب بالا را براي دوستان خود ارسال كنيد:

  • تبلیغات در سایت
** این مطلب را به زبانهای دیگر ترجمه کنید :


نظر خود را بنویسید

توجه: بازدید کننده گرامی در صورت امکان نظر خود را فارسی تایپ کنید.

*

Anti-spam image