جیمز اندرسون دانشمند دانشگاه کنتاکی در لگزینگتون میگوید: مصرف سویا خام کلسترول خون را کاهش میدهد ۸۴/۰۸/۱۱
آبان ۱۰, ۱۳۸۴ توسط : admin موضوع : اخبار تغذیه, اخبار گیاهان دارویی
مصرف سویا خام کلسترول خون را کاهش میدهد ۸۴/۰۸/۱۱
تحقیقات جدید نشان میدهد مصرف دو وعده در روز سویا خام میتواند کلسترول خون را ۹درصد کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از شیکاگو، مصرف غلات غنی شده با سویا یا سویایی که در درجه حرارت بالا پخته شده باشد چنین فوایدی رادربرندارد.
جیمز اندرسون دانشمند دانشگاه کنتاکی در لگزینگتون و نویسنده این تحقیق میگوید ۸تا ۹درصد کاهش کلسترول بد یا الدی الکه میتواند به بروز بیماری قلبی بیانجامد با خوردن پروتیین سویا نپخته به میزان دو وعده ۳۴۰میلی لیتری شیر سویا یا دو وعده ۵۷گرمی شیر سویا (توفو) بدست میآید.
اندرسون نتایج بررسی ۵۷تحقیق قبلی در مورد تاثیر پروتیین سویا بر کلسترول خون را در کنفرانس علمی سویا در شیکاگو ارایه کرد.
پروتیین سویا فعالیت گیرندههای الدی الرا در کبد که آن را از بدن پاکسازی میکند افزایش میدهد. خوردن پروتیین سویا فعالیت آنزیمهایی که کلسترول را تجزیه میکنند افزایش میدهد.
در مطالعات مورد بررسی کاهش کلسترول خون بعد از یک ماه مصرف سویا مشاهده شد.
چنانچه حجم سویا مصرفی در هر وعده دو برابر شود کلسترول خون به میزان یک تا دو درصد دیگر کاهش مییابد بنابراین تاثیر بهینه با مصرف دو وعده متوسط بدست میآید.
خوردن مقادیر زیاد سویا توانایی بدن را فراوری این ماده را دچار اشکال میکند بنابراین باید در دو وعده جداگانه مصرف شود.
عمل طبخ بر اسیدهای آمینه موجود در پروتیین سویا تاثیر سوء میگذارد و فواید سلامت بخش آن را از بین میبرد.
خواندن این مطالب را نیز توصیه میکنیم :
آشنایی با فشارخون بالا و راه های کنترل آن
خال های پوستی دیسپلاستیکیا پیش بدخیم
آشنایی با ترش کردن معده یا ریفلاکس و راه درمان آن
بیماری صرع یا حملات مکرر تشنج - علائم، عوارض ، تشخیص ، درمان و....( مرجع کامل اطلاعات )
آشنایی با سرطان تخمدان ( OVARIAN CANCER ) و روشهای درمان آن
Popularity: 1% [?]









